Έχουν δοκιμάσει σχεδόν τα παντα η Κανελινα και η φίλη της η υπομονετική χελώνα για να ηχογραφήσουν ωραιο ήχο.
Ακομα ακουγεται σαν να μιλάς μεςα σε βαρέλι.
Τα κρουστά μουσικά όργανα ακούγονται σαν κατσαρολικά.
Και τι δεν δοκίμασαν.
Φίλτρο Πλειαδες για το μικροφωνο. Ασφαλτοπανο-α απομακρυσμένο-α απο καθε τοίχο για αποροφηση χαμηλών συχνοτήτων (ειναι και εύφλεκτα), κοινώς μπασων οπως στην Κολουμπια EMI και τo BBC. Πανελα απο λινολεουμ οπως στους ράδιο θαλάμους της Ινδιας πριν το BBC.
Δοκίμασαν πυραμίδες κρεμασμένες απο τo ταβάνι για διαχηςη και απορρόφηση οπως οταν ηχογραφούσαν οι Doors.
Του κακου.
Παντα υπήρχε βελτίωση αλλα ακομα οι ηχογραφισεις τους ακούγονται σαν να έχουν γίνει σε φθηνιάρικο κασετόφωνο με εξωτερική ηχογραφιςη.
Τα ντραμς ακούγονται σαν κλαπατσιμπαλα.
Το πιάνο σαν κλειδοκυμβαλο απο περιγραφή εφιάλτη σε Καζαμία ονειροκριτη.
Οι τρομπέτες σαν καραμούζες σε άτακτη παρέλαση.
Οι φωνές σαν λάσπη μεςα σε ξεγάνωτο τενεκεδένιο βαρέλι.
Ολα ακούγονταν σαν τσουμπλεκια, κουζινικα να χτυπιούνται σε μπανιέρα με λυσα και μανία.
Σαν εκείνο το ποίημα της Ρένας Καρθαιου που λεει:
"Γκραν και γκρουν και τρίκι τράκα
Δες περναει μια σακαράκα
Αγωνίζεται μπαμ μπουμ
Παλιοσίδερα χτυπούν"
Το ποίημα το ειχαν κανει στο δημοτικό.
Θυμήθηκαν οτι κανεις δεν τις ήθελε στη χορωδια του σχολείου. Δίκιο ειχαν όλοι.
Ο δάσκαλος που είπε δεν κανετε.
Οι συμμαθητές τους που τις κορόιδευαν οτι θα πουλάνε κασέτες με τη μουσική τους στην Ομόνοια.
Και οι συγγενείς προσπάθησαν.
Ο πιο κοντινοί τις έλεγαν μηδενικά.
Ο παππούς έλεγε με χιούμορ, "Όλο μουσικ και αρμονία". Ο άλλος παππού οτι οι ηλεκτρονικοί πεινάνε.
Δεν ειναι τυχαίο που οτι φωνητικά ηχογραφούν ακούγονται σαν βουλωμένη χαβούζα. Το ειχαν δει οι συγγενείς απο πριν.
Ο μπαμπάς αυστηρά τους έλεγε. "Τι θα γίνετε, καμπαρετζουδες;
Ακομα και η πιο συγκαταβατικη γιαγιά οταν πρωτοέφεραν ντραμς στο σπιτι τους είπε. "Τι ειναι αυτα τα τσουμπλεκια, τζαζμπανιστριες θα γίνετε;"
"Μουζικαντηδες, μουζικαντιςες, μουσικαταντηδες, μουζηκαταντησες" δεν είχε τελειωμό.
Ο προπάππους τις εμπιστεύτηκε και τους πήρε πιάνο. Η νονά μετα τους άφησε ακομα καλυτερο πιάνο.
Και τι δεν έχουν δοκιμάσει. Ολα ακούγονται χάλια. Δεν έχουν δοκιμάσει να παίξουν και να ηχογραφήσουν στο διάστημα. Αλλα εκει δεν εχει μόρια αέρα αρα δεν εχει και ήχο. "Μμ τουλάχιστον δεν θα ακουγόμαστε φάλτσα" είπε η Κανελινα στη φίλη της.
Η Κανελινα που τοςο σπάνια κλαει δεν άντεξε και ξέσπασε σε λοιγμους. Πήγε στους σοφούς γλάρους και εκείνοι ειπαν "Δεν κανετε κανένα μπανάκι οταν αρχίσει να ζεσταίνει η θαλαςςα;, η ηχογραφιστε σε κανένα πελωριο χώρο με τεράστια ψηλό ταβάνι ωςτε οι πρώτες ανακλασεις να έρχονται με μεγάλη καθυστέρηση. Η ηχογραφιστε στο δάσος." Ούτε οι σοφοί γλάροι ειχαν μια απάντηση".
Πηγες: BBC Research Department reports
Acoustics for radio and television studios - Christopher Gilford - 1972
Temple of Sounds - William Clark
Audio Cyclopedia - Tremaine
No comments:
Post a Comment