Δοκίμασαν μικρόφωνα, τα καλύτερα, τα καλύτερα ηχογραφικα μηχανήματα και η ηχογράφηση τους ακούγεται χάλια.
Σίγουρα υπάρχουν κόλπα είπε η Κανελινα κλαίγοντας αλλιώς η καθε γάτα θα έκανε ηχογραφήσεις σαν το Kind of Blue - Miles Davis.
Πάμε στους σοφούς γλάρους!
Γιατι, ρώτησαν, οι ηχογραφήσεις του εξωτερικού ακούγονται σαν να πετάγονται οι φωνές έξω απο τα ηχεία;
Οι σοφοί γλάροι σκέφτηκαν πολυ αυτή τη φορά.
Η ποιότητα εξαρτάται απο την πηγή.
Το πρώτο στάδιο ειναι το πιο σημαντικο κσι καθορίζει τι γινεται στο υπόλοιπο σύστημα.
Ετςι έχουμε με τη σειρά. Χώρος, ακουστική, ποιότητα μουσικών (ακομα τι τρώνε και τι αναπνέουν), ποιοτητα μουςικων οργάνων, ποιότητα μικροφώνων, προ ενισχυτών κτλ με τη σειρά δρομολόγησης του σήματος. Με τη σειρά με την οποία ταξιδεύει το σήμα η η πληροφορία.
Οι Άγγλοι γλάροι λένε, garbage in, garbage out.
Θελουμε μερικά παραδείγματα όμως και στην πράξη πετάχτηκαν κσι οι τρεις τους.
Ειναι τεράστιο θέμα, προσπαθείτε να το απλοποιησετε οι ίδιοι.
Ο Bob Orban λέει οτι ο Δαβιδ μπορεί να νικήσει τον Γολιάθ. Ένας σταθμός ραδιοφωνικός με το CD player συνδεμένο κατευθείαν στον πομπό ακούγεται κλάσεις ανώτερα απο ενα σταθμό που έχει δεκάδες μηχανήματα και κονσόλα.
Θελουμε κι αλλα!
Πρεπει να κατανοήσετε τις ισοφωνικες καμήλες ακουστοτητας. Ήχος, οςο πιο πολυ ενέργεια έχει τοςο πιο μπάσος ακούγεται όχι στο αυτί αλλα στο μυαλό.
Ετςι πρεπει να αφαιρούμε μπάσα οταν πχ οι φωνές αναπαράγονται δυνατά.
Θελουμε και αλλα.
Τα κατευθυντικα μικρόφωνα αυξάνουν πολυ τα μπάσα και τις μεσαίες- χαμηλές συχνότητες οταν νιαουριζουμε κοντά σε αυτα. Μπορούμε να αντί σταθμίσουμε την αύξηση μπασων με φίλτρα Πλειαδες, Pleiades filters, που ειναι πηνίο συνδεμένο στην έξοδο του μικροφώνου.
Θα πρεπει να ακούτε με τα αυτιά σας και όχι με οτι σας λένε οι άλλοι.
Θελουμε παραδειγμα.
Μερικές απο τις ομορφότερες ηχογράφησης στον πλανήτη, όπως Fleetwood Mac και πιθανότατα Dire Straits έχουν γίνει κυρίως με δυναμικά μικρόφωνα.
Πείτε μας κι αλλα!
Μην φοβάστε να γράψετε σε κασσετα η ταινία. Οι καλύτερες ηχογραφήσεις έχουν γίνει σε μαγνητοταινία. Ο λόγος ειναι μάλλον οτι κανει instantaneous peak limiting και ταυτοχρονα ξανα στρογγυλεύει την κομμένη κορυφή της κυματομορφές. Αυτο ιςως εξηγεί γιατι ενα ψηφιακό μέσο ακούγεται ωραια οταν ξαναηχογραφεί μια αναλογική ηχογράφηση, ενώ αφηνει ερωτηματικά οταν ηχογραφεί ζωντανή μουσική.
Ιςως καταφέρετε να φτιάξετε ενα ενισχυτη Pleiades που να φέρνει σε κορεσμό ενα μαγνητικό πυρήνα σαν τον Magnetec 073, να εχει pre emphasis και post emphasis όπως η ηχογραφιςη σε ταινία αλλα χωρις ταινία και κινούμενα μέρη.
Το αναλογικό μέσο αφαιρεί τα τεράστια στιγμιαία peak κσι επικεντρώνεται στο ζουμί του σήματος, της μουσικής. Το ψηφιακό το κανει λιγο ανάποδα.
Το αναλογικό εχει την μικρότερη παραμόρφωση στα μικρά σήματα κσι την μεγαλύτερη στα μεγάλα, όπως το αυτί και καθε ζωντανός οργανισμός.
Το ψηφιακο το κανει λιγο ανάποδα. Κσι οταν τελειώσουν οι άσοι (1111...) ενός 64bit συστήματος τότε η παραμόρφωση γινεται άπειρη.
Το ψηφιακό ειναι μάλλον καλο για να ψηφιοποιήσες κατι που πριν έχει γραφτεί αναλογικά όπως πχ να ακούς το Kind of Blue - Miles Davis σε CD η να το ακους απο το YouTube.
Θελουμε κι αλλα!
Για να ακουστεί κατι δυνατά πρεπει ο λόγος (πηλίκο) κορυφών προς μέσο όρο να ειναι μικρο.
Αυτο συμβαίνει οταν παίζουμε η τραγουδάμε σιγα. Τότε ο μέσος ορος ειναι μεγάλος. Σε ενα αναλογικό μέσο θα μπορέσουμε να βάλουμε περισσότερο σήμα πριν ψαλιδιστεί και ακομα κσι ενα ψηφιακό μέσο θα ωφεληθεί.
Ετςι έχουμε το παράδοξο οτι για να ακουστεί κατι δυνατά πρεπει να παίξουμε σιγα!
Θελουμε παραδειγμα.
Το Kind of Blue - Miles Davis
Less is more όπως λέει το σοφό κορίτσι.
Οταν όμως τραγουδάμε σιγα θελουμε τους καλύτερους δυνατόν προενιςχυτες που να μην προσθέτουν φύσημα. Οι προ ενισχυτές Pleiades που ξεκινήσατε να φτιάχνετε ειναι καλο παραδειγμα.
Επισεις εκεί που ηχογραφητε καλύτερα να μην έχει πολλές ανακλασεις.
Τεράστιοι χώροι, η ηχοαπορροφητικοι χώροι (με πανελα μακρυα απο καθε τοίχο για απορρόφηση μπασων) η άπειροι χώροι όπως η παραλία η το δάσος που θελετε ειναι πολυ καλα θετικά παραδείγματα.
Υπάρχουν και άλλοι λόγοι που πρεπει να τους βρείτε μόνοι σας.
Κανεις δεν ειναι σοφός. Μπορείς όμως να είσαι φίλος της Σοφίας η φιλόσοφος.
Πετάχτηκαν στο τη χαρά τους.
Και όλοι μαζι με το δελφίνι που ήρθε την κατάλληλη στιγμή άρχισαν να χορεύουν κσι να τραγουδούν το A Time for Us - Ray Conniff κατω απο το φως του Ηλιου της χαράς που δεν αφήνει καμια σκιά.
Πηγές:
Creating loud mixes that sound great - Sound on Sound
Tubes vs transistors - Russel o Hamm - JAES
www.261.gr
Shelly Yakus interview to Robert Carr
https://vintageking.com/media/article-archives/pdf/shelly-yakus.pdf
Σίγουρα υπάρχουν κόλπα είπε η Κανελινα κλαίγοντας αλλιώς η καθε γάτα θα έκανε ηχογραφήσεις σαν το Kind of Blue - Miles Davis.
Πάμε στους σοφούς γλάρους!
Γιατι, ρώτησαν, οι ηχογραφήσεις του εξωτερικού ακούγονται σαν να πετάγονται οι φωνές έξω απο τα ηχεία;
Οι σοφοί γλάροι σκέφτηκαν πολυ αυτή τη φορά.
Η ποιότητα εξαρτάται απο την πηγή.
Το πρώτο στάδιο ειναι το πιο σημαντικο κσι καθορίζει τι γινεται στο υπόλοιπο σύστημα.
Ετςι έχουμε με τη σειρά. Χώρος, ακουστική, ποιότητα μουσικών (ακομα τι τρώνε και τι αναπνέουν), ποιοτητα μουςικων οργάνων, ποιότητα μικροφώνων, προ ενισχυτών κτλ με τη σειρά δρομολόγησης του σήματος. Με τη σειρά με την οποία ταξιδεύει το σήμα η η πληροφορία.
Οι Άγγλοι γλάροι λένε, garbage in, garbage out.
Θελουμε μερικά παραδείγματα όμως και στην πράξη πετάχτηκαν κσι οι τρεις τους.
Ειναι τεράστιο θέμα, προσπαθείτε να το απλοποιησετε οι ίδιοι.
Ο Bob Orban λέει οτι ο Δαβιδ μπορεί να νικήσει τον Γολιάθ. Ένας σταθμός ραδιοφωνικός με το CD player συνδεμένο κατευθείαν στον πομπό ακούγεται κλάσεις ανώτερα απο ενα σταθμό που έχει δεκάδες μηχανήματα και κονσόλα.
Θελουμε κι αλλα!
Πρεπει να κατανοήσετε τις ισοφωνικες καμήλες ακουστοτητας. Ήχος, οςο πιο πολυ ενέργεια έχει τοςο πιο μπάσος ακούγεται όχι στο αυτί αλλα στο μυαλό.
Ετςι πρεπει να αφαιρούμε μπάσα οταν πχ οι φωνές αναπαράγονται δυνατά.
Θελουμε και αλλα.
Τα κατευθυντικα μικρόφωνα αυξάνουν πολυ τα μπάσα και τις μεσαίες- χαμηλές συχνότητες οταν νιαουριζουμε κοντά σε αυτα. Μπορούμε να αντί σταθμίσουμε την αύξηση μπασων με φίλτρα Πλειαδες, Pleiades filters, που ειναι πηνίο συνδεμένο στην έξοδο του μικροφώνου.
Θα πρεπει να ακούτε με τα αυτιά σας και όχι με οτι σας λένε οι άλλοι.
Θελουμε παραδειγμα.
Μερικές απο τις ομορφότερες ηχογράφησης στον πλανήτη, όπως Fleetwood Mac και πιθανότατα Dire Straits έχουν γίνει κυρίως με δυναμικά μικρόφωνα.
Πείτε μας κι αλλα!
Μην φοβάστε να γράψετε σε κασσετα η ταινία. Οι καλύτερες ηχογραφήσεις έχουν γίνει σε μαγνητοταινία. Ο λόγος ειναι μάλλον οτι κανει instantaneous peak limiting και ταυτοχρονα ξανα στρογγυλεύει την κομμένη κορυφή της κυματομορφές. Αυτο ιςως εξηγεί γιατι ενα ψηφιακό μέσο ακούγεται ωραια οταν ξαναηχογραφεί μια αναλογική ηχογράφηση, ενώ αφηνει ερωτηματικά οταν ηχογραφεί ζωντανή μουσική.
Ιςως καταφέρετε να φτιάξετε ενα ενισχυτη Pleiades που να φέρνει σε κορεσμό ενα μαγνητικό πυρήνα σαν τον Magnetec 073, να εχει pre emphasis και post emphasis όπως η ηχογραφιςη σε ταινία αλλα χωρις ταινία και κινούμενα μέρη.
Το αναλογικό μέσο αφαιρεί τα τεράστια στιγμιαία peak κσι επικεντρώνεται στο ζουμί του σήματος, της μουσικής. Το ψηφιακό το κανει λιγο ανάποδα.
Το αναλογικό εχει την μικρότερη παραμόρφωση στα μικρά σήματα κσι την μεγαλύτερη στα μεγάλα, όπως το αυτί και καθε ζωντανός οργανισμός.
Το ψηφιακο το κανει λιγο ανάποδα. Κσι οταν τελειώσουν οι άσοι (1111...) ενός 64bit συστήματος τότε η παραμόρφωση γινεται άπειρη.
Το ψηφιακό ειναι μάλλον καλο για να ψηφιοποιήσες κατι που πριν έχει γραφτεί αναλογικά όπως πχ να ακούς το Kind of Blue - Miles Davis σε CD η να το ακους απο το YouTube.
Θελουμε κι αλλα!
Για να ακουστεί κατι δυνατά πρεπει ο λόγος (πηλίκο) κορυφών προς μέσο όρο να ειναι μικρο.
Αυτο συμβαίνει οταν παίζουμε η τραγουδάμε σιγα. Τότε ο μέσος ορος ειναι μεγάλος. Σε ενα αναλογικό μέσο θα μπορέσουμε να βάλουμε περισσότερο σήμα πριν ψαλιδιστεί και ακομα κσι ενα ψηφιακό μέσο θα ωφεληθεί.
Ετςι έχουμε το παράδοξο οτι για να ακουστεί κατι δυνατά πρεπει να παίξουμε σιγα!
Θελουμε παραδειγμα.
Το Kind of Blue - Miles Davis
Less is more όπως λέει το σοφό κορίτσι.
Οταν όμως τραγουδάμε σιγα θελουμε τους καλύτερους δυνατόν προενιςχυτες που να μην προσθέτουν φύσημα. Οι προ ενισχυτές Pleiades που ξεκινήσατε να φτιάχνετε ειναι καλο παραδειγμα.
Επισεις εκεί που ηχογραφητε καλύτερα να μην έχει πολλές ανακλασεις.
Τεράστιοι χώροι, η ηχοαπορροφητικοι χώροι (με πανελα μακρυα απο καθε τοίχο για απορρόφηση μπασων) η άπειροι χώροι όπως η παραλία η το δάσος που θελετε ειναι πολυ καλα θετικά παραδείγματα.
Υπάρχουν και άλλοι λόγοι που πρεπει να τους βρείτε μόνοι σας.
Κανεις δεν ειναι σοφός. Μπορείς όμως να είσαι φίλος της Σοφίας η φιλόσοφος.
Πετάχτηκαν στο τη χαρά τους.
Και όλοι μαζι με το δελφίνι που ήρθε την κατάλληλη στιγμή άρχισαν να χορεύουν κσι να τραγουδούν το A Time for Us - Ray Conniff κατω απο το φως του Ηλιου της χαράς που δεν αφήνει καμια σκιά.
Πηγές:
Creating loud mixes that sound great - Sound on Sound
Tubes vs transistors - Russel o Hamm - JAES
www.261.gr
Shelly Yakus interview to Robert Carr
https://vintageking.com/media/article-archives/pdf/shelly-yakus.pdf
No comments:
Post a Comment