Sunday, February 21, 2016

The secret of recording a singer in tune, Το μυστικό να ηχογραφιςουμε έναν τραγουδιστή(ια) τονικα σωστά

Πολλές παλαιότερες ηχογραφήσεις όπου ακούγονται απίστευτες φωνές τελείως αφαλτσες έχουν γίνει είτε ζωντανά με τον τραγουδιστή δίπλα στην ορχήστρα, η με αναπαραγωγή της ορχήστρας σε μικρό μεγάφωνο κοντά στην τραγουδίστρια (για παράδειγμα Φίνος Φιλμς), αλλα όχι με ακουστικά.


Το πρόβλημα από οτι φαίνεται δεν ειναι τα ακουστικά αλλα η στάθμη έντασης. 


Έχει αποδειχτεί από το 1930 η και πιο πριν οτι το ύψος ενός τόνου (υποκειμενικη αντίληψη) δεν εξαρτάται μόνο από την συχνότητα (αντικειμενικό ερέθισμα) αλλα και από την ένταση.


Για παράδειγμα όσο πιο δυνατά αναπαράγουμε 440Ηz τόσο πιο χαμηλά από Λα και κοντά στο Λα ύφεση ακούγεται! και αυτό συμβαίνει στον εγκέφαλο μας!


Για να αποφευχθεί διαρροή ήχου ορχηςτρας στο μικρόφωνο φωνής, λογικό φαίνεται την εποχή εκείνη η αναπαραγωγή κοντά στο αυτί του τραγουδιστή να είταν σε χαμηλή στάθμη.


Ίσως πειραματιζόμενοι με ακουστικά , η μικρά μεγάφωνα!, η ζωντανά, μπορούμε να βοηθήσουμε την τραγουδίστρια να ακούει τονικα σωστά άρα και να τραγουδάει σωστά ξεκινώντας από πολύ χαμηλή στάθμη και αν χρειαστεί να αυξήσουμε μέχρι να βρούμε το γλυκύτερο σημείο!


Αναφορές:

Ηχος και Ακοή - Εγκυκλοπαιδια Λάιφ, Sound and Hearing - Life Encyclopedia - S. Stevens - Director of Psychophysics Laboratory - Harvard

Frank Laico - AES anatomy of a session - YouTube


Συζητήσεις για το πως γράφονταν τα μουσικά αριστουργήματα στην Κολουμπια και Φίνος με τους Στέλιο Γιαννακοπουλο, Γιώργο Κωνσταντοπουλο, Μιμη Πλεσσα.


Τα συμπεράσματα ειναι του γραφών και μπορεί να ειναι λανθασμένα.

In a few words it is having the sound level of headphones as low as barely possible.  

No comments:

Post a Comment