Μια μέρα ήταν η Κανελινα μεςα στο αυτοκίνητο.
Εκεί άκουσε να λέγεται η έκφραση κιβώτιο ταχυτήτων. Όπως ήταν φυσικό της σηκώθηκαν οι τριχουλες. Αμάν αυτα τα ηλεκτρόνια, και που πηγαίνουν;
Γνωρίζει σαν γάτα που ειναι οτι η ταχύτητα ειναι έννοια όπως και η ελευθερία, η αφοβία, η εμπιστοσύνη. Δεν υπάρχουν ταχύτητες, ακεραιοτητες, δικια. Υπάρχει ταχύτητα, άκαιρεοτητα, δίκιο.
Κατευθείαν τρέχει στους φίλους της τους γκαραζεριδες στο συνεργείο αυτοκινήτων.
Της άρεσε να συχνάζει εκεί γιατι την χάιδευαν αν και της λέρωναν με τα μαύρα χέρια το κανελι της τρίχωμα και μετά έπρεπε να καθαρίζεται με τις ώρες.
Το συμαντικο για αυτήν είταν οτι έβλεπε τα παντα πως ειναι πραγματικά μεςα.
Απο τα λίγα γαλλικά που ήξερε κατάλαβε οτι το κιβώτιο ταχυτήτων που λέγεται και σαζμαν, μάλλον παίρνει το όνομα του απο τη λέξη changement που σημαίνει αλλαγη.
Κατι αλλάζει μεςα σ' αυτο το κουτί και φυσικά δεν ειναι η ταχύτητα, κατι έχει εκεί μεςα. Τι έχει μεσα;!
Ήταν τυχερή, εκεινη τη μέρα είχε φέρει ένας πελάτης απογοητευμένος το αυτοκίνητο του που έτρεμε μετά τα 90 περίπου χιλιόμετρα ανα ώρα.
Ο έμπειρος γκαραζερης αμέσως αφού έκανε βόλτα το αυτοκίνητο, έβγαλε με τον βοηθό του το κιβώτιο που μεσολαβεί μεταξύ μηχανής και συστήματος μετάδοσης κίνησης στους τροχούς.
Όλο χαρά η Κανελινα περίμενε να δει τι θα έχει μεσα.
Μεσα λοιπόν είχε δεκάδες γρανάζια, ομορφα στρογγυλά, αλλα με πιο πολλά δοντάκια και αλλα με πιο λίγα. Με το λεβιέ που κρατάει ο οδηγός με το δεξί του χέρι μπαίνει σε θέση λειτουργίας το κατάλληλο σε μέγεθος γρανάζι.
Αμέσως η Κανελινα κατάλαβε οτι πολλές στροφές ενός μικρού γραναζιου δίνουν λίγες στροφές κίνησης σε ενα μεγαλύτερο. Χάνεις σε γωνιακή ταχύτητα κερδίζεις όμως σε δύναμη και μπορείς π.χ. να ανέβεις την ανηφόρα.
Ειναι όπως τα υπομόχλια των Φαραώ για να σηκώνεις βαριές πέτρες. Χάνεις σε απομάκρυνση, κερδίζεις σε δύναμη.
Ειναι όπως ο μετασχηματιστής εισόδου στο μικρόφωνο που φτιάχνει η Κανελινα με την υπομονετική χελώνα. Ο λόγος των στροφών σύρματος στο πρωτεύον τύλιγμα με το δευτερεύον τύλιγμα ειναι ο λόγος της τάσης. Τέλεια σκευτηκε η Κανελινα. Η μεταβαλλόμενη ανάλογα με τη φωνή μου ταςη θ' αυξηθεί και έτσι η ηχογραφημενη φωνή μου θα έχει κάθε λεπτομέρεια όπως κανουν και οι γάτες στο εξωτερικό. Θα μικρύνει το ρεύμα αλλα δεν πειράζει γιατι το δευτερεύον το συνδέουμε σε FET η σε σωλήνα ηλεκτρονίων που έχουν πολυ μεγάλη αντίσταση εισόδου.
Αυτο σημαίνει οτι δεν τραβουν πολυ ρεύμα.
Ελπίζω η υπομονετική χελώνα να έχει συντομα έτοιμα τα τυλίγματα στον μαγικο μαγνητικό πυρήνα Magnetec 073, για να κάνουμε δοκιμές.
Οι σοφοί γλάροι εξήγησαν στην Κανελινα οτι η αρχή διατήρησης της ενέργειας ειναι που κανει το ενα μέγεθος να αυξάνει και το άλλο να μικραίνει.
Δεν μπορείς να πάρεις πιο πολυ ισχύ απο όση δίνεις. Έτσι επειδή δυναμη επι ταχυτητα ιςουται με ισχύ, μεγαλώνει η δύναμη όπως στο αυτοκίνητο, μικραίνει η ταχύτητα. Επίδειξη τάση επι ηλεκτρικό ρεύμα (ροη ηλεκτρονίων) κανει ηλεκτρική ισχύ, μεγαλώνει το ρεύμα μικραίνει η τάση.
Εμπεδηση για παράδειγμα στον ηλεκτρισμό ορίζεται ως η τάση που εφαρμόζουμε σε κατι δια το ρευμα που θα περαςει μεσα του.
Το σημαντικο, της ειπαν να θυμάται οι σοφοί γλάροι, ειναι οτι οταν προσαρμόζουμε την εμπέδωση σε ενα κύμα που κινείται αυτο συνεχίζει και δεν ανακλάται η ενέργεια. Οταν δεν προσαρμόζουμε τις εμπεδώσεις των υλικών διάδοσης η ενέργεια επιστρέφει πιςω.
Παράδειγμα.
Η μπάλα ταξιδεύει στον αέρα. Ξαφνικά χτυπάει στον τοίχο ο οποίος έχει τελείως διαφορετική εμπεδηση και η μπάλα ανακλάται επιστρέφοντας πιςω.
Άλλο παράδειγμα μη προσαρμογής εμπεδησης ο καθρέφτης. Το ηλεκτρομαγνητικό κύμα, δηλαδή το φως που ταξιδεύει βρίσκει άλλη εμπέδωση και ανακλάται.
Παράδειγμα προσαρμογής εμπεδησης ειναι το πιάνο. Αν δεν υπήρχε ενα τεράστιο πλακέ ξύλο απο έλατο στο πιςω μερος του που λέγεται ηχείο δεν θα ακούγαμε σχεδόν τίποτα. Παλλόμενες χορδές απο μόνες τους επειδή ειναι ατσάλινες, έχουν τεράστια διαφορα εμπέδωση σε σχεςη με τον πανάλαφρο αέρα. Και έτσι λεπτές που ειναι θέτουν σε κίνηση ελάχιστα μόρια αέρα.
Ο παλμός των χορδών όμως μεταφέρεται μέσω ενός ξύλου που λέγεται bridge η καβαλάρης στο τεράστιο απο έλατο ξύλο του ηχείου.
Καθώς αυτο το ελαφρύ υλικό σε σχεςη με το ατσάλι παλεται υπάρχει προσαρμογή εμπεδησης με τον πανάλαφρο αέρα. Η μεγάλη του επιφανεια κανει πια πολλά μόρια αέρα να πάλλονται και ακούμε.
Η ενέργεια απο τις χορδές πια φεύγει και γι'αυτο και σιγα σιγα ο η ένταση της νοτας που έχουμε πατήσει εξασθενεί.
Η χορδή μιας ηλεκτρικής κιθάρα παλεται για παρα πολυ χρόνο γιατι η ενέργεια συνέχεια ανακλάται απο τις δυο της άκρες και επιστρέφει συνέχεια σε αυτήν.
Καθώς σκεφτόταν ολα αυτα η Κανελινα ο έξυπνος γκαραζερης ειδε οτι έλειπε μια ροδέλα στο τέλος του σαζμαν. Την αντικατεστησε και το αυτοκινητο έγινε τέλειο.
Χαρεικε ο πελάτης.
Χαρεικε και η Κανελινα.
Κατάλαβε οτι απο δω και πέρα το κιβώτιο ταχύτητων πρεπει να λέγεται κουτί των γραναζιών όπως λένε και οι φίλες της οι Αγγλίδες γάτες gear box.
Εκεί άκουσε να λέγεται η έκφραση κιβώτιο ταχυτήτων. Όπως ήταν φυσικό της σηκώθηκαν οι τριχουλες. Αμάν αυτα τα ηλεκτρόνια, και που πηγαίνουν;
Γνωρίζει σαν γάτα που ειναι οτι η ταχύτητα ειναι έννοια όπως και η ελευθερία, η αφοβία, η εμπιστοσύνη. Δεν υπάρχουν ταχύτητες, ακεραιοτητες, δικια. Υπάρχει ταχύτητα, άκαιρεοτητα, δίκιο.
Κατευθείαν τρέχει στους φίλους της τους γκαραζεριδες στο συνεργείο αυτοκινήτων.
Της άρεσε να συχνάζει εκεί γιατι την χάιδευαν αν και της λέρωναν με τα μαύρα χέρια το κανελι της τρίχωμα και μετά έπρεπε να καθαρίζεται με τις ώρες.
Το συμαντικο για αυτήν είταν οτι έβλεπε τα παντα πως ειναι πραγματικά μεςα.
Απο τα λίγα γαλλικά που ήξερε κατάλαβε οτι το κιβώτιο ταχυτήτων που λέγεται και σαζμαν, μάλλον παίρνει το όνομα του απο τη λέξη changement που σημαίνει αλλαγη.
Κατι αλλάζει μεςα σ' αυτο το κουτί και φυσικά δεν ειναι η ταχύτητα, κατι έχει εκεί μεςα. Τι έχει μεσα;!
Ήταν τυχερή, εκεινη τη μέρα είχε φέρει ένας πελάτης απογοητευμένος το αυτοκίνητο του που έτρεμε μετά τα 90 περίπου χιλιόμετρα ανα ώρα.
Ο έμπειρος γκαραζερης αμέσως αφού έκανε βόλτα το αυτοκίνητο, έβγαλε με τον βοηθό του το κιβώτιο που μεσολαβεί μεταξύ μηχανής και συστήματος μετάδοσης κίνησης στους τροχούς.
Όλο χαρά η Κανελινα περίμενε να δει τι θα έχει μεσα.
Μεσα λοιπόν είχε δεκάδες γρανάζια, ομορφα στρογγυλά, αλλα με πιο πολλά δοντάκια και αλλα με πιο λίγα. Με το λεβιέ που κρατάει ο οδηγός με το δεξί του χέρι μπαίνει σε θέση λειτουργίας το κατάλληλο σε μέγεθος γρανάζι.
Αμέσως η Κανελινα κατάλαβε οτι πολλές στροφές ενός μικρού γραναζιου δίνουν λίγες στροφές κίνησης σε ενα μεγαλύτερο. Χάνεις σε γωνιακή ταχύτητα κερδίζεις όμως σε δύναμη και μπορείς π.χ. να ανέβεις την ανηφόρα.
Ειναι όπως τα υπομόχλια των Φαραώ για να σηκώνεις βαριές πέτρες. Χάνεις σε απομάκρυνση, κερδίζεις σε δύναμη.
Ειναι όπως ο μετασχηματιστής εισόδου στο μικρόφωνο που φτιάχνει η Κανελινα με την υπομονετική χελώνα. Ο λόγος των στροφών σύρματος στο πρωτεύον τύλιγμα με το δευτερεύον τύλιγμα ειναι ο λόγος της τάσης. Τέλεια σκευτηκε η Κανελινα. Η μεταβαλλόμενη ανάλογα με τη φωνή μου ταςη θ' αυξηθεί και έτσι η ηχογραφημενη φωνή μου θα έχει κάθε λεπτομέρεια όπως κανουν και οι γάτες στο εξωτερικό. Θα μικρύνει το ρεύμα αλλα δεν πειράζει γιατι το δευτερεύον το συνδέουμε σε FET η σε σωλήνα ηλεκτρονίων που έχουν πολυ μεγάλη αντίσταση εισόδου.
Αυτο σημαίνει οτι δεν τραβουν πολυ ρεύμα.
Ελπίζω η υπομονετική χελώνα να έχει συντομα έτοιμα τα τυλίγματα στον μαγικο μαγνητικό πυρήνα Magnetec 073, για να κάνουμε δοκιμές.
Οι σοφοί γλάροι εξήγησαν στην Κανελινα οτι η αρχή διατήρησης της ενέργειας ειναι που κανει το ενα μέγεθος να αυξάνει και το άλλο να μικραίνει.
Δεν μπορείς να πάρεις πιο πολυ ισχύ απο όση δίνεις. Έτσι επειδή δυναμη επι ταχυτητα ιςουται με ισχύ, μεγαλώνει η δύναμη όπως στο αυτοκίνητο, μικραίνει η ταχύτητα. Επίδειξη τάση επι ηλεκτρικό ρεύμα (ροη ηλεκτρονίων) κανει ηλεκτρική ισχύ, μεγαλώνει το ρεύμα μικραίνει η τάση.
Εμπεδηση για παράδειγμα στον ηλεκτρισμό ορίζεται ως η τάση που εφαρμόζουμε σε κατι δια το ρευμα που θα περαςει μεσα του.
Το σημαντικο, της ειπαν να θυμάται οι σοφοί γλάροι, ειναι οτι οταν προσαρμόζουμε την εμπέδωση σε ενα κύμα που κινείται αυτο συνεχίζει και δεν ανακλάται η ενέργεια. Οταν δεν προσαρμόζουμε τις εμπεδώσεις των υλικών διάδοσης η ενέργεια επιστρέφει πιςω.
Παράδειγμα.
Η μπάλα ταξιδεύει στον αέρα. Ξαφνικά χτυπάει στον τοίχο ο οποίος έχει τελείως διαφορετική εμπεδηση και η μπάλα ανακλάται επιστρέφοντας πιςω.
Άλλο παράδειγμα μη προσαρμογής εμπεδησης ο καθρέφτης. Το ηλεκτρομαγνητικό κύμα, δηλαδή το φως που ταξιδεύει βρίσκει άλλη εμπέδωση και ανακλάται.
Παράδειγμα προσαρμογής εμπεδησης ειναι το πιάνο. Αν δεν υπήρχε ενα τεράστιο πλακέ ξύλο απο έλατο στο πιςω μερος του που λέγεται ηχείο δεν θα ακούγαμε σχεδόν τίποτα. Παλλόμενες χορδές απο μόνες τους επειδή ειναι ατσάλινες, έχουν τεράστια διαφορα εμπέδωση σε σχεςη με τον πανάλαφρο αέρα. Και έτσι λεπτές που ειναι θέτουν σε κίνηση ελάχιστα μόρια αέρα.
Ο παλμός των χορδών όμως μεταφέρεται μέσω ενός ξύλου που λέγεται bridge η καβαλάρης στο τεράστιο απο έλατο ξύλο του ηχείου.
Καθώς αυτο το ελαφρύ υλικό σε σχεςη με το ατσάλι παλεται υπάρχει προσαρμογή εμπεδησης με τον πανάλαφρο αέρα. Η μεγάλη του επιφανεια κανει πια πολλά μόρια αέρα να πάλλονται και ακούμε.
Η ενέργεια απο τις χορδές πια φεύγει και γι'αυτο και σιγα σιγα ο η ένταση της νοτας που έχουμε πατήσει εξασθενεί.
Η χορδή μιας ηλεκτρικής κιθάρα παλεται για παρα πολυ χρόνο γιατι η ενέργεια συνέχεια ανακλάται απο τις δυο της άκρες και επιστρέφει συνέχεια σε αυτήν.
Καθώς σκεφτόταν ολα αυτα η Κανελινα ο έξυπνος γκαραζερης ειδε οτι έλειπε μια ροδέλα στο τέλος του σαζμαν. Την αντικατεστησε και το αυτοκινητο έγινε τέλειο.
Χαρεικε ο πελάτης.
Χαρεικε και η Κανελινα.
Κατάλαβε οτι απο δω και πέρα το κιβώτιο ταχύτητων πρεπει να λέγεται κουτί των γραναζιών όπως λένε και οι φίλες της οι Αγγλίδες γάτες gear box.
No comments:
Post a Comment