Monday, December 19, 2016

H Κανελινα και ο διευθυντής μουσικών συνόλων

Η Κανελινα δεν ειναι σαν τις άλλες γάτες.


Ακούει ομορφη κλασική μουσική και Art Rock όπως Pink Floyd.


Επισεις ακούει απίστευτες παραγωγές του επηρεασμένου απο τον John Cage, Brian Eno. Ενα απο τα μουσικά κομμάτια στα οποία ειναι παραγωγός (με την αντίστοιχη ιςως έννοια του σκηνοθέτη στον κινηματογράφο) ειναι το
Viva La Vida - Coldplay.
https://m.youtube.com/watch?v=dvgZkm1xWPE


Της Κανελινας της κάνει εντύπωση πως ενα τοςο όμορφο κομμάτι ειναι φτιαγμένο απο μόνο τέσσερις  συγχορδίες που επαναλαμβανονται συνεχώς. Μη σου κάνει εντύπωση, της ειπαν οι δυο σοφοί γλάροι. Και το Canon in D - Pachebel, έτσι ειναι.


Γενικά η Κανελινα έχει ενα κόλλημα με τους καλούς παραγωγούς και της αρέσει ο Quincy Jones που έχει κάνει το Thriller - Michael Jackson, το μεγαλύτερο σε πωλήσεις άλμπουμ όλων των εποχών. Ειναι ο ίδιος Quincy που διατέλεσε παραγωγός του Χαμόγελο της Τζοκόντα - Μανος Χατζιδακις.


Η Κανελινα σαν γάτα που ειναι, έχει απίστευτοι ακοή. Η απόκριση συχνότητας του αυτιού της ξεπερνά τους 50 χιλιάδες κύκλους ανα δευτερόλεπτο η 50KHz (κιλοχερτζ).


Της αρέσουν πολυ οι μεγάλες έβδομες συγχορδίες όπως και οι ένατες. Τρελένεται να τις ακούει στα έργα του Bach, του Benedetto κσι Alesandro Marcello, στο Frozen - Madonna. Στο Frozen
παραγωγός ειναι ο William Orbit.

https://m.youtube.com/watch?v=pNcxNoS92FA
https://m.youtube.com/watch?v=c3Qg8yqmxzY
https://m.youtube.com/watch?v=gXbqJwtFC8c


Οι σοφοί γλάροι την συμβούλεψαν να δει και την παρτιτούρα για να αναγνωρίσει και οπτικά τις τόσες 6ες, 7ες, 4 με 5,..., και όλο αυτο τον θαυμάσιο κώδικα νοτων που απέχουν απο το μπάσο. Διαστήματα που χαρακτηρίζονται απο αριθμούς. Αυτο ειναι το συντακτικό, οι αποςταςεις η διαςτηματα των νοτων μεταξύ τους. Αυτες ειναι οι λέξεις της μουσικής και όχι οι νότες οι οποίες ειναι τα γράμματα. Αυτός ειναι ο κώδικας που μεςα του ξετυλίγεται το μυστήριο της μουσικής που ξεκλειδώνει τα συναισθήματα μας.
https://m.youtube.com/watch?v=tA4eMqHV_08


Οταν λοιπόν η Κανελινα ακούει τις τοςο όμορφες συγχορδίες της αρμονίας δοσμένες με τον τροπο που εξήγησε ο Bach στους μαθητές του,
https://searchworks.stanford.edu/view/2991581
(Το παραπάνω βιβλίο ειπαν οι σοφοί γλάροι στην Κανελινα οτι υπάρχει και στη μουσική βιβλιοθήκη Λιλιαν Βουδούρη με τίτλο The Art of Music - J.S. Bach)
τις σηκώνονται οι τριχουλες. "Τι στο καλο; Πάλι μου έφυγαν ηλεκτρόνια απο το τρίχωμα και φούσκωσε ξαφνηκα;"


Η Κανελινα τρώγοντας μαγικο σουσάμι ολικής αύξησε την ευφυΐα της ακομα πιο πολυ. Και μια μέρα πετάχτηκε αποκαλυπτικά απο τον υπνο της.


Παραλίγο να θυμωςει. Συγκρατηθηκε όμως έχοντας θυμηθεί τα λόγια του Ταο Τέ Κινγκ - Λαό Τςε, μην προςπαθεις ν' αλαξεις τον κόσμο. Όπως και τα λόγια του Επικτητου στο Εγχειριδιο, αν σου προσφέρεται κατι και δεν το πάρεις, μετέχεις με τους θεούς. Όπως επίσης και τα λόγια της σοφής κοπέλας που λέει μην αντιδράς.


Έτσι, ηρέμησε, πήγε στη Δραπετσονα να αγοράσει πανοστιμο μακεδονικό χαλβά απο ταχίνι και ηρέμησε ακομη περισσότερο.


Αισθάνθηκε αγκάλιαση!


Αισθάνθηκε χαρά που οι άλλες γάτες στο εξωτερικό κανουν απίστευτη μουσική εδώ και αιώνες με τα μουσικά διαστήματα που ανήγαγε σε απλούς λόγους (πηλίκο διαίρεσης) ακέραιων αριθμών ο φιλόσοφος Πυθαγορας.


Αισθάνθηκε χαρά που οι Daft Punk στείλανε τη μουσική τους σε όλον τον πλανήτη με το To Get Lucky που ειναι γραμμένο σε Σι Dorian , Σι Δωρικός τρόπος. Η μουσική αυτή σκάλα ειναι σαν Σι Ελασσόνα αλλα το Σολ ειναι Σολ διεση. Και έτσι οταν το μπάσο ειναι Μι, η συγχορδία ειναι Μι Ματζορε. Χαρούμενη μι μείζονα συγχορδία που ξεσηκώνει όλο τον πλανήτη σε χορό.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Get_Lucky_(Daft_Punk_song)
https://m.youtube.com/watch?v=5NV6Rdv1a3I


Αισθάνεται επιςεις χαρά που η Amy Winehouse στο Back to Black χρηςιμοποιει μικρόφωνο κορδέλας (ταινιας) του 1940, το RCA 77DX. Ειναι ωραίο που ακούγεται η φωνή με κάθε λεπτομέρεια χωρίς κανένα πρόβλημα σηριστικο στο σίγμα. Έχουμε και εμείς τέτοια μικρόφωνα, τα έχει δει σε έκθεση του μουσείου της ραδιοφωνίας.
https://m.youtube.com/watch?v=2NVvzRt8fTs http://www.coutant.org/rca77dx/


Αισθάνεται χαρά που το Like a Virgin της Madonna έγινε με τη φωνή ηχογραφημένη με το AKG C24 που έχει μεςα του σωλήνες ηλεκτρονίων και ειναι ενα μικρόφωνο που η ραδιοφωνία χρηςιμοποιει για ηχογράφηση μεγάλης ορχήστρας. Χαρεικε που κομμάτια που άκουγε μικρή έμαθε οτι έγιναν με δυναμικά μικρόφωνα (κινητού πηνιου μεςα σε μαγνητικό πεδίο) όπως το MD221 στους Dire Straits; και Fleetwood Mac με MD421 στη φωνή της Vicky Nicks.

https://vintageking.com/media/article-archives/pdf/shelly-yakus.pdf


Σκευτηκε να μαζέψει ολα αυτα τα στοιχεια τεκμηριωμένα όπως την συμβούλεψαν οι γλάροι. Και κράτησε και τη συμβουλή του δημάρχου που της είπε να μιλάει με παραδείγματα.


Ζήτησε απο την υπομονετική χελώνα να ψάξει για τεκμηριωμένα παραδείγματα,


Βρήκε απο φωτογραφίες οτι τα ίδια αυτα μικρόφωνα χρησιμοποίησε και η ραδιοφωνία στο θέατρο της Δευτέρας. Ένας βασικός λόγος που ο λόγος ακούγεται τος ομορφα.


Όπως και η φωνή της Μαρινελας και του Πουλόπουλου και της Αστεριάδη που ακουγοντσο τοσο ομορφα με μικρόφωνα με σωλήνες ηλεκτρονίων όπως το U47 Neumann του 1947, άλλο ενα αγαπημένο της Madonna και του Leonard Kohen.


http://cohencentric.com/2015/10/17/photo-leonard-cohen-in-recording-studio-with-neumann-u-47-microphone-used-for-popular-problems/


Ίδια μικρόφωνα με αυτα που χρηςιπομοιει ο Michael Jackson, η Christina Aguilera, Billy Holiday...


Της φαίνεται απίστευτο και αισθάνεται χαρά που όλες αυτες οι αριστουργηματικές ηχογραφήσεις του Leonard Bernstein, Glenn Gould, Barbara Streisand, Simon and Garfunkel ηχογραφήθηκαν με μικρόφωνα που είχουν μεςα τους σωλήνα ηλεκτρονίων σε ορθόδοξη εκκλησία. στη Νεα Υόρκη. Το στούντιο της 30ης οδος της Columbia CBS (Columbia Broadcasting System).
https://m.youtube.com/watch?v=KJbhGHmY_UA http://www.donhunstein.com/gallery.php?gal=8


Χάρηκε που το μεγαλύτερο ιςως άλμπουμ σε πωλήσεις στην ιστορία Triller - Michael Jackson σύμφωνα με συνεντεύξεις του μηχανικού ήχου Bruce Swedien έχει στη φωνή του Michael το μικρόφωνο κινητού πηνιου SM7 Shure.

http://www.soundonsound.com/people/bruce-swedien-recording-michael-jackson


Και χαίρεται που ο Bruce που ηχογράφησε αυτο το άλμπουμ με την καρδιά του λέει στους φοιτητές στο πανεπιστήμιο οτι την πάτησες αν ηχογραφήσεις μόνο ψηφιακά. Πρεπει πρώτα να ηχογραφήσεις αναλογικά και μετά να ψηφιοποιήσεις.
https://m.youtube.com/watch?v=kYFrrkUlz6I


Έτσι η Κανελινα πήγε στο Μέγαρο Μουςικης και ενώ ειναι γάτα δεν δυσκολεύτηκε να μπει. Και ανακάλυψε εκεί την πανέμορφη βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη, προσβάσιμη σε όλους οςους τους ενδιαφέρει η μουσική. Εκεί μπορεί να ακούει και ταυτοχρονα να διαβάζει την παρτιτούρα του μαέστρου. Της έκανε μεγάλη εντύπωση που στο αργό μερος του Rachmaninov Piano Concerto 2 υπάρχουν σημεια που ακούγονται απίστευτα ομορφα και ο Rachmaninov έχει ολα τα βιολιά να παίζουν τη ίδια νότα. Ναι, μια μόνο νότα μπορεί να ακούγεται τοςο ομορφα που σε κάνει να κλαις απο ευτυχία.

https://m.youtube.com/watch?v=f52jjwOuVQkg


Η Κανελινα επισκέφτηκε επισεις την ραδιοφωνία. Σκευτηκε να ανεβεί στην πλάτη του γάτου με την πραςινη κορδέλα για να φαίνεται πιο ψηλή αλλα μετά είπε, τι εχω να χάσω, ας παω έτσι.


Εκεί ήταν ο διευθυντής μουσικών συνόλων. Έχει προγραμματίσει να κανει ηχογραφήσεις δισκογραφίας. Έτσι ο συγχρονισμός ήταν πολυ καλός ναι την δέχεται με χαρά. Η Κανελινα του έδωσε τα στοιχεια που μάζεψε συγκεντρωμένα ναι τεκμηριωμένα ώστε να υπάρχει τεκμηρίωση.


Ο διευθυντής ήξερε τόσα πολλά, και εκεινη της στιγμή του ήρθε μια απίστευτη ιδέα.


Θυμήθηκε οτι υπάρχει ακομα ενα στούντιο στη ραδιοφωνία που δεν έγινε ψηφιακό. Και έχει ακομα την γερμανική αναλογική κονσόλα. Ειναι το στούντιο που ηχογραφούςαν τα θεατρικά έργα. Θυμήθηκε την ιστορία με τους έξυπνους Γερμανούς που την ζήτησαν οταν τοποθετούσαν τις ψηφιακές. Έναςέξυπνος όμως διευθυντής ραδιοφωνίας δεν τους την έδωσε και έτσι παρέμεινε.


Υπερβαίνοντας γραφειοκρατία και με το σύνθημα τι έχουμε να χάσουμε δωθηκε άδεια απο ολα τα ανωτερα χαρισματικά στελέχη να επαναλητουργηςει με πολυ αργά βήματα το στούντιο.


Η Κανελινα όλο χαρά άρχισε ενα τρίβει τα μουστάκια της σε ολη την κονσόλα και τελικά την ξεσκόνισε ολη. Ηρθε και ο τεχνικός διευθυντής και είπε οτι θα την αράξουμε αστραπιαία και μετά θα τη σβήσουμε αμέσως. Αυτο για να την επαναφέρουμε σιγα σιγα και να αφήσουμε χρόνο στους ηλεκτρολύκους πυκνωτές να ξαναδημιουργήσουν το (μονωτικο) διηλεκτρικο τους.


Ανέθεσαν το έργο στην υπομονετική χελώνα. 1 δευτερόλεπτο άναβε. Την έσφυνε περίμενε 10 δευτερόλεπτα. 2 δευτερόλεπτα ON, 20 δευτερόλεπτα off. Μέχρι που έφτασε στα 2 λεπτα.

Με αυτο το τροπο σώθηκαν χιλιάδες ευρώ σε χρόνο και τρανζίστορ που δεν κάηκαν αλλα με χαρά ξανάρχισαν να ενισχύουν ομορφη μουσική. Και να τη κανουν πιο γεμάτη και πιο ομορφη.


Η κονσόλα μετά το reforming των πυκνωτών δούλεψε σαν καινουρια. Το ίδιο και τα αναλογικά Studer μαγνητόφωνα. Τα καλύτερα του πλανήτη.


Άρχισαν να ηχογραφούν ομορφη μουσική. Όλοι οι συντελεστές έδωσαν τον καλυτερο τους εαυτό με οδηγό τους την ίδια την μουσική ομορφιά. Χρηςημοποιηςαν κι ενα δωμάτιο άδειο για φυσικό echo όπως εκαναν στην πρώην εκκλησία στούντιο της 30ης οδού της Νέας Υόρκης, στην Κολουμπια στη Ριζούπολη, στο Abbey Road studios στην Αγγλία.



Αμεςψς μετά ψηφιοποιήσαν και ολη η αναλογική ομορφιά διατηρήθηκε.


Ακούγονταν ολα ομορφα και οποίος άκουγε ήθελα ξανα. Με τη βοήθεια της τεχνολογιας η μουςικη Με την ελληνική γλώσσα άρχισε να ακούγεται και στο εξωτερικό.

Και η χώρα σώθηκε σώθηκε απο την κρίση.

Η Κανελινα είχε μάθει ακούγοντας τρίτο προγραμμα οτι η κρίση ειναι πολιτισμική.


Χαρούμενοι όλοι πήγαν στη παραλία και χόρεψαν με τους σοφούς γλάρους. Κατω απο το φως του Ηλιου που δεν αφήνει σκιά στην αλήθεια.









No comments:

Post a Comment