Συγχαρητήρια σε οποιοδηποτε φορέα, φυσικό πρόσωπο εχει πάρει τοςο ζεστά το θέμα τα τελευταία έτη ωςτε η ηχογραφηςη ελληνικής φωνής να ανταγωνίζεται επάξια την ποιοτητα των τραγουδιών του εξωτερικού.
Συγχαρητήρια στο Ελληνικο Ωδείο και Πανεπηςτημιο η Πολυτεχνείο που διδαςκουνν πρώτα παγκόσμια οτι γνώριζουν οι μηχανικοι ήχου, ηχολήπτες του εξωτερικού.
Συγχαρητήρια και στο υπουργείο παιδείας που εχει ήδη ξεκινήσει με επάξια βιβλία, μουσικής, μαθηματικών, φυσικής, ..., να συνδιάζει τις γνώσεις σε θεωρητικό και πρακτικό (εφαρμογή) τροπο ωςτε η Ελλαδα να μπορει να συνεχίσει, διανθίσει αυτη την ξένη κληρονομιά που σε μεγάλο βαθμό βασίζεται στη βάςη επιστήμης και τέχνης απο την Ελλάδα, πχ Πυθαγωρας, Ευκλείδης, Επικτητος.
Συγκεκριμένα ο νέος μηχανικος ήχου, ηχολήπτης, μουσικός, μουσικός παραγωγος ηχογραφηματος στην Ελλάδα, σταδιακά βρίσκεται σε θέση να παράγει ηχογραφημα που να μπορει να γίνει εξαγώγιμο βγάζοντας ασπροπρόσωπη την Ελλαδα οπως και να συντελεί σε επάξια διαδωςη στο εξωτερικό της πανέμορφης και εύηχης Ελληνικης γλώσσας.
Λιγο πιο συγκεκριμένα οι νέοι καθε ηλικίας που ενδιαφέρονται για τη μουσική θα μπορούν πλέον να:
1 Ξεφύγουν απο την προκατάληψη του ανταγωνισμού που ίσχυε τοςο πολυ μεταξύ πχ μουσικών ακομα και την ωρα που παίζουν μουσική. Δεν υπάρχει πια το ποιος θα ακουστεί δυνατότερα. Υπάρχει το πως θα ακουστεί το τελικό αποτέλεσμα καλυτερα.
2 Φεύγει η προκατάληψη οτι η απόκριση συχνότητας (ευαισθησία συναρτήσει συχνότητας) της αλυςιδας ηχογραφήσεις πρεπει να ειναι ευθεία γραμμή παράλληλη στον άξονα Χ. Οι σημερινοί νέοι διδάσκονται τις ισοφωνικες καμπύλες και γνωρίζουν οτι η ευαισθησία του ανθρώπινου εγκεφάλου ως προς την ακοη εξαρτάται οχι μονο απο την συχνοτητα αλλα και απο την ένταση της καθε συχνότητας. [Fletcher, Munson].
3 Δεν υπάρχει πια περιορισμός στην χρήση 7ων, 9ων, (πχ Ντο Μι Σι, Ντο Μι Ρε) συγχορδιων και οχι πια συσχετισμός τους μονο με την μουσική τζαζ αφου οι καλύτεροι συνθέτες όλων των εποχών σε καθε χώρα τις χρησιμοποιούσαν χωρις να τις θεωρούν διαφωνες αφου το αντίθετο ειναι οταν κανεις χρηςιμοποιει τις αρχές της τέχνης [Bach]. Ετςι πια ακομα και στο ελληνικο σχολείο διδάσκεται η εναρμόνιση Μπαχ [Bach].
4. Οι Έλληνες ασχολούμενοι με την μουσική συνηδητοποιουν οτι η λέξη μπαςο, bass (μπε-ις) προέρχεται απο την ελληνική λέξη βαςη [Bach] και ειναι υπερήφανοι για αυτο.
5. Φεύγει ο μύθος οτι ηχογραφήσεις μπορούν να γίνονται μονο σε στουντιο ηχογραφισης. Εχει ήδη αρχίσει και στην Ελλάδα η πρακτική να ηχογραφούνται αριστουργήματα και σε άλλους χώρους οπως στο εξωτερικό. Πχ κάστρο (Led Zepelin), εκκλησία (CBS 30th street, Νεα Υορκη) για Simon, Garfunkel, αγρόκτημα (the Manor, Mike Oldfield) κτλ.
6. Οι απόφοιτοι τεχνικών σχολών και πανεπιστημίου, Πολυτεχνείου πια μπορουμε ευκολα να φτιάξουν θαυμάσιους προενισχυτες μικροφώνου με απλά τρανζίστορ η σωλήνες ηλεκτρονίων [Hamm] σε τάξη Α (ηλεκτρόνια ρέουν συνεχώς) οπως γινεται και στο εξωτερικό με ιδιοκατασκευές οπως για παραδειγμα microphone booster amplifiers ως πρώτο στάδιο μεταξύ μικροφώνου και προενισχυτη.
7. Φεύγει η προκατάληψη οτι μονο ενα πυκνωτικο μικροφωνο ειναι καταληλο για τραγουδι. Εχει πια αποκαλυφθεί οτι πανέμορφες ηχογραφήσεις φωνής πχ Fleetwood Mac, Michael Jackson, Elvis Presley κτλ έχουν γίνει με δυναμικό μικροφωνο δηλαδη κινητού πηνιου. Αυτο που βαςιζεατι Την μαγνητική επαγωγή που διαβάζουμε στο σχολικό βιβλίο της φυσικής. Στα παραπάνω παραδείγματα με Sennheiser MD441 η MD211, Shure SM7, Electro-Voice RE-15 αντίστοιχα. Επισεις μειώνεται η προκατάληψη οτι ενα μικροφωνο πρεπει να ειναι μονο κατευθυντικο. Η Caren Carpenter χρηςιμοποιει πυκνωτικο Neumann U87 σε θέση παντοκατευθυντικη, omnidirectional [Gearslutz]. Μειωνεται πια η προκατάληψη δίνοντας τη θεςη της σε πειραματισμο με world class omni moving coil μικρόφωνα οπως το Sennheiser MD211, η MD21, Electro-Voice 635a κτλ.
8. Οι μηχανικοι ήχου, ηχολήπτες στην Ελλάδα δεν αισθάνονται σαν κλειστή συντεχνία και ειναι έτοιμοι να προσφέρουν τις γνώσεις τους χωρις αντάλλαγμα στους νεωτέρους.
9. Η χωρις κριτική σκέψη λατρεία του ψηφιακού "ήχου" ειναι πια παρελθόν. Όσοι πια ασχολούνται με μουσική στην Ελλαδα γνωρίζουν την συμβολή του ψηφιακού στην ψηφιοποίηση και αρχειοθέτηση και γνωρίζουν οτι στο εξωτερικό οι μεγάλοι καλλιτέχνες ούτε διανοούνται να μην χρησιμοποιήσουν στην ηχοφραφιση αναλογικό μέσο [Madona, Orbit, Oldfield]
10. Εχει πια εξαλειφθεί η προκατάληψη, ειδικα στις ελληνικές ορχήστρες οτι το ηλεκτρονικό κουρδιστιρι ακουει σωστά και ο ανθρώπινος εγκεφαλος λάθος.
11. Οι σημερινοί ενασχολούμενοι με τη μουσικη γνωρίζουν πια οτι η οκτάβα για να ακουστεί σωστά στον ανθρώπινο εγκεφαλο πρεπει να ειναι ειναι λιγο περιςςοτερο σε συχνοτητα απο απλά πολλαπλάσιο της συχνότητας με άκεραιους αριθμούς οπως το 2.
12. Ειναι πια γνωστό και εφαρμόζεται καθημερινά στην ελληνική ηχοληψία οτι το ύψος ενος τόνου δεν εξαρτάται μόνο απο την συχνοτητα αλλα και απο την ένταση [Stevens]. Εφαρμόζεται πχ στο να τραγουδούν οι τραγουδιστές στην ηχογραφιςη ακουγοντας τη μουσική σε χαμηλή η κατάλληλη ακουστική ένταση [Ramone] για να ακούν σωστά το ύψος του τόνου. Ετςι πια το φάλτσο και συνεχές χαμηλό στον τόνο των σύγχρονων ελληνικών τραγουδιών ειναι παρελθόν.
13. Οι σημερινοί ηχολήπτες γνωρίζουν οτι το compressing ειναι για τα μωρά [Swedien] και χρησιμοποιούν τα ίδια τους τα χερια για αυτόματη ρύθμιση έντασης σε πραγματικό χρόνο ηχογραφισης.
14. Οι μουσικοί στην Ελλαδα γνωρίζουν πια όλο και καλυτερα να ελέγχουν τις δυναμικές τους βοηθώντας ετςι το έργο του ηχολήπτη, μηχανικού ήχου, παραγωγου ηχογραφηματος. Ετςι γινεται εφικτή δυνατή ένταση τελικού προϊόντος χωριςι ψηφιακή ψαλιδιστικη παραμόρφωση [Sound on Sound].
15. Οι τραγουδιστές γνωρίζουν πια οτι οςο πιο σιγα και αβίαστα τραγουφανε τοςο πιο εύηχο, δυνατό και με όγκο οπως και λεπτομέρεια ειναι το τελικό αποτέλεσμα της ηχογραφισης [Sound on Sound].
16. Οι τραγουδιστές στην Ελλαδα έχουν αρχίζει να μην ζορίζουν τη φωνη τους. Τραγουδανε αβίαστα οπως στην χρυσή εποχή του Ελληνικου τραγουδιου στην Κολουμπια και εξασκούνται στο speech level singing [Riggs] που πια διδάσκεται σε τοςα ελληνικα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
17. Στη Ελλαδα εχει πια εξαληφθει η προκατάληψη οτι οποιος ασχολείται με κατι διαφορετικό μπορει να σπρώχνεται στην απομόνωση.
18. Εχει επισεις εξαληφθει καθε φόβος απο το να ακολουθούμε αυτο που αγαπάμε. Οπως και οποιοσδήποτε άλλο φόβος η φοβία αφου πια στο Ελληνικο σχολείο διδάσκεται σε ξεχωριστό μάθημα ο φιλόσοφος Επικτητος. Δεν τον μπερδεύουμε πια με τον άλλο φιλόσοφο, τον Επίκουρο.
19. Ο σύγχρονος Έλληνας ηχολήπτης, τρια με την εξυπνάδα, εφευρετικότητα και μαεστρία που τον, την διακρίνει χρηςιμοποιει χωρις κανένα πια ενδοιασμό, προκατάληψη κλασικές τεχνικές αναλογικής ηχογραφισης, οπως varispeed, double tracking, artificial double tracking, analog tape delay, live echo rooms (reverberation chambers) μετατρέποντας πχ για αντιχηση ενα αχρησιμοποίητο δωματιο, αποθήκη, η σκάλα σε μαγικο θάλαμο αντιχησης. Ήδη ειναι σε θέση να συνησφερει παγκόσμια στην απαράμιλλη φρεσκάδα και ζωντάνια μιας έμπρακτα ζωντανής ηχογραφισης.
20. Ιςως συντομα η μουσική που παράγεται στην Ελλαδα, με την όμορφη, εύηχη, ελληνικο γλώσσα να ακουστεί και στο εξωτερικό. Και να μην συμβεί αυτο δεν εχει καμια σημασία. Η ευχαρίστηση ειναι στο παιχνίδι.
Αναφορες:
Fletcher, Munson - Equal Loundness Curves
Bach Bass Rules - Bach, Neidt, (ψάχνοντας στο Google με λέξεις: Bach Bass Rules)
Tubes vs transistors (vs operational amplifiers), is there an audible difference? - Russel O. Hamm - JAES
https://www.gearslutz.com/board/high-end/199283-karen-carpenters-u87.html
Interview of record producer Orbit for Ray of Light - Madonna
Sound and Hearing - Stevens, Warshofsky - Life silence library, η μεταφραση, Ηχος Και Ακοη - Εγξυκλοπαιδια Λάιφ
Making Records - Phil Ramone
Interview of Bruce Swedien mentioning that compression is for kids
Creating a loud mix - Sound on Sound
Singing for the Stars - Seth Riggs
Εγχειριδιο - απαντα τόμος δ - Επικτητος - εκδόσεις Κακτος
Η αναφορές και βιβλιογραφία οπως και εφευρέσεις του ανθρώπινου νου και χεριών ειναι τεράστιες. Στα posts του euroelectron γινεται προσπάθεια να καταγραφουν τα πιο σημαντικά στοιχεια απο τις αρχές της ηχογραφισης (περίπου 1900-...) μεχρι ιςως το μέλλον. Το μέλλον εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό απο το πως διαχειριζόμαστε το παρελθόν. Δεν υπάρχει χώρος για παλιό, απαρχαιωμένο η καινούριο. Ολα ειναι εξιςου Σημαντικά. Υπάρχει λόγος για καταληλο η ακατάληλο στην καθε ειδική περιπτωςη.
Μια πολυ σημαντικη πηγη εμβάθυνσης ειναι η παρακατω, αυτη των μηχανικών ήχου του Hollywood. Η προσεχτικη ανάγνωση της οποίας ιςως αποτέλεσε ενα σημαντικο λόγο να γραφτούν πολλα euroelectron posts.
Δεν μπορουμε ούτε να χρησιμοποιούμε τη λέξη ηχοληψία, hi-fi, Live PA, μουσική παραγωγή αν δεν εχει κατανοηθεί η παρακατω ανθρώπινη γνώση:
(Flat frequency response from producer's brain to listeners brain), Sound Picture Recording and Reproducing Characterietics - D. P. Lowe, K. F. Morgan - Journal of the Society of Motion Picture Engineers
No comments:
Post a Comment